29 aprill, 2017

Keskpäevatunni stuudios Priit Hõbemägi, Mart Luik ja Indrek Tarand

Täna räägime sellest, et:
Vaidlus Rail Baltica üle on muutunud samasuguseks kisakooriks nagu vaidlus kooseluseaduse üle.
Kuidas käituda kihutavate mootorratturitega?
Argumendid ei ole enam usaldusväärsed, kui vastaspoolte usaldus on kaduma läinud.
Veidrad lood Tootsi rabas. Miks taheti tuuleparki ilma avaliku enampakkumiseta riigiettevõttele "mehele panna"?
Pronksiööst on möödunud 10 aastat. Kas on üldse mõtet seda täna meenutada?
Eesti tõusis pressivabaduse indeksis ülespoole ja on 12. Kohal, soome langes esikohalt kolmandaks.
Vabaerakonna perspektiivid pärast Artur Talviku valimist erakonna juhiks.


14 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Ints, kuidas õllekas ka läks? Palju ka stippi said?

Jüri ütles ...

Nii nagu ütles, härra asekantsler ETV saates, siis "Euroopa liit on teinud poliitilise otsuse ääremaade ühendamiseks". Siit ei ole ju enam midagi edasi rääkida. Globaaltasandi poliitilist otsust ei saa kritiseerida lokaalsete majanduslike või keskkonnahoiu argumentidega. See on umbes nii nagu ühe krundi detailplaneeringuga ei saa muuta üleriigilist planeeringut, need on lihtsalt erinevad planeerimistasandid.

Anonüümne ütles ...

Panin Kuku kinni - mul on villand hr Tarandi lõputust kõige kritiseerimisest! Ise ei vaevunud isegi läbi lugema seda, mille kohta hakkab tähtsalt arvamust avaldama! Istugu parem oma Brüsselis ja "igatsegu Eesti järele".

Vahur Tõnissoo ütles ...

Maanteeameti teede arengu ja investeeringute osakonna juhtivspetsialist Tõnis Tagger ütles Ärilehele, et on vähetõenäoline, et Rail Baltic toob kaasa Tallinn-Pärnu maantee liikluse radikaalse vähenemise.

„Via Baltica ümberehitamine vähemalt 2+1 standardile on eelkõige vajalik inimelude säästmiseks. Tänasel 1+1 teel on vähe võimalusi liiklusohutuse parandamiseks. Näiteks Rootsis on 2+1 teedel hukkunute arv vähenenud 80% võrreldes 90 km/h kiiruse 1+1 teega. Via Baltica investeeringute ja hoolde vähendamine seaks liiklusohutuse tõsise riski alla," ütles Tagger.

Anonüümne ütles ...

Tuletaks meelde, et Andrus Ansip sai 22540 häält 2007a. 4 märtsil, ehk rohkem kui 1,5 kuud enne KRISTALLIÖÖDE toimumist.

Jüri ütles ...

Ikka on kogu arutelu teemal, et kas läbi soo on odavam, või läbi Tartu on odavam jne. Oleks ammu aeg aru saada, et Euroopa Liidu poliitilise otsuse puhul raha ei loeta. Analüüsida võiks seda, miks üldse on tehtud Euroopa Liidu tasandil otsus ääremaade ühendamiseks ja mis on selle aspektid. Kogu see kohalik arutelu meenutab umbes sellist olukorda, kui Petrozavodski linnakomitee arutab kas sm Stalini Belomorkanali projekt on ikka õiget trassi mööda tehtud või kas see on ikka tasuv. See ei ole see tasand, härrased.

Anonüümne ütles ...

Ega me tegelikult ei suuda lõpmatult sellist kakskeelset segregeeritud ühiskonda üleval pidada. Võib-olla veel 10-15 aastat ja siis kukub see kõik kolinal kokku. Ja tõenäoliselt algab see just venekeelsest koolist.

Just ütles ...

Palju õnne Hõbemäe: "Vaba ühiskonna põhitunnus on see, et ilmsüüta inimene saab politsei käest peksa".

Anonüümne ütles ...

See 200kmh on politsei poolne häma millega peavooluajakirjandus politsei ringkaitsele kaasa aitab.

Priit Hõbemägi ütles ...

Pole midagi sellist öelnud, ärge mõelge tsitaate välja.

Anonüümne ütles ...

Mis siis oleks leelotatud kui see 200 mees oleks kellegi tapnud. Siis karjuksime: kus oli Politsei ??? !!!!!!! Miks ei arutata 200-se IQ taset ja tema vastutust liikluses. Tal ju sõiduluba polnud ja müüd esiemmed räägivad politseiriigist, kus ei lubata igal matsil sõita nagu tahab.

Anonüümne ütles ...

Üks mõte Rail Balticust, kus debatis on keskendatud ehk liialt kaubavedudele.

Võib rehkendada seda, kas meil on piisavalt kaupa, võib rehkendada seda, kas olemasolev trass läbi Tartu on odavam korda teha. Aga kui korra numbrid nüüd ära unustada ja rääkida inimeste tasandil päris muutustest meie elus, siis läbi Tartu sõitev rong ja otse Tallinnast Riiga sõitev rong on põhimõtteliselt kaks erinevat rongi, mõlemad olulised. kogu debatt nende vastandamisel on narr.

läbi Tartu sõitev rong on oluline Eestile seetõttu, et ta on regiooni sisene rong. Ta ühendaks lõuna-Eesti meie regiooni oluliste suuremate linnadega. Tartu kaudu on võimalik kiirust arendada ainult 160 km/h (sest olemasolevat hoonestust sellel trassil oleks äärmiselt raske maha võtta). Lisaks ring on 108 km pikem ja seetõttu Tallinnast Riiga sõit kesta 1.50h asemel 3h. See tähendab seda, et lõuna eestist on tore sõita Riiga ja lõuna eestist on tore sõita tallinnasse. suurlinnadele see raudtee midagi väga palju juurde ei anna, auto on sama kiire.

Tallinnast otse Riiga 240 km/h on regioonide vaheline raudtee ning küüniliselt kombel liidab see rong rohkem inimesi kui tartu ringi sõitev rong. Selline rong tõstab konkurentsi võimet teiste regioonidega, sest meie elanikearvud sisuliselt liidetakse. 1+1 on rohkem kui 2. ühistransporti eelistatakse autole alati siis, kui ühistransport on kiirem kui auto. Tallinnast riiga, kesklinnast kesklinna sõidetakse autoga 4h, bussiga 4.5 h ning on arvutatud, et lennukiga kõik kokku on vähemalt 3.5h. Sisuliselt pole vahet kas lendad Riiga või Oslosse. Kui kujutada ette, et rong sõidaks 3 tundi Tallinnast Riiga, siis arvestades juurde aeg, et minna Tallinnas koduukselt rongijaama, saame sõiduajaks 3.5h ning inimene eelistab transpordiks ikkagi autot.

Seetõttu on kiirrongil väga suur mõju muuta lähedal asuvaid suurlinnu, mis maismaad mööda on liiga kaugel ning samas liiga lähedal et minna lennukiga. Nii on võimalik liita kompetentsid. Kui praegu on Riia ja Tallinn omavahel konkurendid (miks mitte ka vilnius, kaunas, Helsinki), siis peale ühendust võib vabalt 4 tunniga reisida edasi-tagasi riiga ning käia äri koosolekul. Võib kujutada ette kõrgtehnoloogilist tootmist, mis näiteks saab teoks ainult nutikate tallinna inseneride ning töökate läti töökäte tõttu. Näiteks osalen ise viimased kaks aastat ühes projektis, kus 4 lätlast käivad iga nädal tallinnasse koosolekul. kuna sõiduaeg on 4.5 h bussiga, tuleb jääda tallinnasse ööömajale. RB muudaks seda.

Anonüümne ütles ...

Nii me võime kõik kiiruse ületajad enne maha laskma sest äkki nad ...

Anonüümne ütles ...

praegu siis Tallinn Riia reis on planeeritud alla kahe tunni, tund ja viiskümmend minutit