05 märts, 2011

Keskpäevatunnis Priit Hõbemägi, Rein Kilk ja Ainar Ruussaar

Tänane valimisviktoriin on järgmine:
Kes on hoidnud riigi rahanduse korras ja viinud majanduse uuesti tõusule?
Kes valib mille, ja mille ka Sina pead valima?
Kelle kandidaat tuleb valida, et peaministriks saaks teadagi kes?
Kellele aitab ja millest? (Ja miks?)
Kui kes ei lähe valima, siis mis valitakse sinu eest?
Ja lõpuks - kes siis valib lendorava?
Valimised on loomulikult meie tänase saate parim ja tähtsaim osa.
Muud teemad, lootusrikkalt:
kaitsepolitsei pidas kinni prokuröri abi. Kas pärast suuremaid omavalitsusi ja kohtuid on puhastamisjärg jõudnud ka prkuratuuri kätte? Miks ikkagi lahkus kaks juhtivat prokuröri prokuratuurist? Kas nad aimasid halba?
Eesti müüd saastekvooti ja ostab vastu elektriautosid. Kas see on ikka mõistlik tegu tänapäeval, kui elektriautod on väikesed ja sõiduraadius on väike?
Savisaar tõmbas prominendid alt, kui ta need oma filmi sisse pani. Pole just hea vahend sõprade hoidmiseks. Kas tõesti on häda nii suur selline, et kaalukausile on visatud ka suhted?
Miks tuleb Rahvusringhäälingu vene telekanali ideest just üks päev enne valimisi loobuda?
Eesti Ajakirjanike Liit andis välja aasta ajakirjandusahinnad.

24 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Allikmaa on rakendatud valimiskampaaniasse tekitama konflikti venekaardiga et meelitada kesk ja sotsid arutlema ning tõmmata reformi toetajaid valima.

Äkki selles valguses peaks andma hinnangu, et kuidas ERR juhatus on üldse oma tööga hakkama saanud, eriti olukorras, kus ERR üks seadusejärgseid ülesandeid on aidata kaasa ühiskonna sotsiaalse sidususe kasvule (RRS 4.3).

Anonüümne ütles ...

Mida härrad arvavad, kes esindab Keskerakonda tänaõhtuses ETV Valimisstuudios? Edgar, Jüri või keegi kolmas? See on päris suure tähendusega märk!

Anonüümne ütles ...

Tundub ,et inimesed lasevad ennast meelitada igasugu lubadustest
ja tehakse siis oma valik(et valitakse,et mida siis soovitakse) oletan aga,et valituks osutub hoopis:

Madalapalgalisus alias Nälg
Töötus alias Väljaränne
Innovatsioon alias Sahker-Mahker
ja nende seltsimehed

Anonüümne ütles ...

Te eksite!

Kesikud on olnud valitsuses alles hiljuti - 2005 aprill ... 2007 aprill.

Valitsust juhtis kesikute partei ja Ansip oli siis lihtlabane peaminister sm. Burešini valitsuses.

Mitte ükski valitsuse ettevõtmine ei läinud läbi ilma kesikute nõusolekuta ja peale valitsuse lõppu teatasid kesikud, et nad täitsid oma kõik lubadused valitsuses.

Anonüümne ütles ...

Minu kommentaar oli selle väite peale et kesikud pole valitsuses ja võimul olnud juba pikka aega.

Anonüümne ütles ...

Kas Kilgi erakondlik kuuluvus võiks olla avalik? Full disclosure mõttes tuleks avalikustada.

Imelik kuulata füürimeest, kes seda välja ei ütle.

Anonüümne ütles ...

Teadupooelst peab riik maksma VEB fondi võlausladjatele päris suure hulga raha.
Miljardeid ehk isegi.
Rääkige selelst.
Rääkige, mis seos võib olla sellel Kallasega, kes juhtis nii Eesti Panka kui riiki, Kranich,kes oli rahaminister...Ansip?
Miks siis õigel ajal võlausladjatele raha ei makstud?
Kus on eelarves raha, et see võlg maksta?
Kas mitte see ei olegi probleem mida igasugu muu mulaga katta üritatakse.

Anonüümne ütles ...

Pensioniääride toetuse kogumine on valimistel üks kõige otsustavam tegur-

Anonüümne ütles ...

Hõbemägi, öelge palun kui palju Eesti Ekspress teenib tulu valimiste ajal erakondade makstud reklaamide eest.

Anonüümne ütles ...

Kui Ruussaar mind nii moodi katkestaks, nagu ta praegu Hõbemäe puhul tegi(ma-ma-ma-ma), laskmata lauset lõpetada, saaks ta hoopilt ühe korraliku lõuahaagi. Aru ma ei saa, kuidas üks inimene võib ikka nii mats olla.

Anonüümne ütles ...

kas Ruussaar või keegi teine stuudios väidab, et Postimees on sõltumatu? muahahahaaa

Anonüümne ütles ...

Lugupeetud saatejuhid!
Ei ole adekvaatne väita, et uuringud on andnud erinevaid tulemusi. Sotisoloogid, politoloogid, ajakirjanikud ja poliitikud PEAKSID olema võimelised elementaarselt arvutama, et VÕRRELDA uurimusi, kus on % antud KOGU VALIJASKONNAST või siis EELISTUST OMAVATEST VALIJATEST.
Nõustuge, et kui Te seda ei oska ega suuda, siis te tõesti EI OLE mitte mingil tasemel oma töös. Tegelikult on Emori ennustused olnud pidevalt ühed ja samad, samuti Turu-Uuringud. Täiesti üldpildist välja on läinud ainult Faktum-Ariko ÜHEKORDNE sekkumine ennustamisse, teised on oma tööd teinud PIDEVALT. Toimunud on mõneprotsendiline IRL-i toetuse tõus Olen pidevalt kaasa arvutanud ja viimsed näitajad on järgmised:
---------Postimees---Emor---Turu-Uur.--Emor 3.03
Reform-------28-------28-------29-------29
IRL----------20-------21-------22-------25
Sotsid-------15-------16-------17-------14
Kesk---------24-------25-------19-------23
Rohelised-----4--------4--------4--------3
rahvaliit-----2--------2--------1--------2
Teised--------7--------4--------8--------4
--------------------------------------------
KOKKU:------100------100------100------100
Palun, tõstke reaalarvutamise taset, kui Te seda ei tee, siis pakute valijale häma. Ja vaateme siis homme, mis saab.

Kilk võiks ka arvutada osata.

Anonüümne ütles ...

Ruussaar kasutas väljendit "meie parem ajakirjandus". Milline see on? Kas Õhtuleht, kes seelikutest kirjutab? Mulle oli täispettumus eilne Äripäev - kaks esimest lehte olid täiega IRL-i ja Laari reklaam - Laar särav ja tark majandusmees! Meie firma loobub Äripäeva tellimisest.

Anonüümne ütles ...

Sa Ruussaar mõtled nagu eraettevõtja, aga Riik peab mõtlema ka kolmandiku oma võõrkeelsete kodanike peale. Ühiskonna ühtsus ja tasakaal on tähtsam kui Raha, Allikmaa eksib rängalt.

Anonüümne ütles ...

See atuo on 4-kohaline!

Anonüümne ütles ...

Hõbemägi, need autod mahutavad 4 inimest ja pistikud sobivad ka Nissani, Renault ja Peugeot autodele vähemalt ja elektriautosid tuuakse järjest turule. 3 aasta pärast näeme me palju elektriautosid.

Tegemist on maailmas ainulaadse projektiga. ID-kaarti ja x-teed sõimati samamoodi kui see alguses tuli. Ei ole mõtet ironiseerida, vaid teemat endale selgemaks teha.

Anonüümne ütles ...

Elektriauto laadimine on sarnane mobiili aku või sülearvuti aku laadimisega! Lihtsalt võimsust on rohkem vaja. 80% akust saab tunniga täis ja 100% täis saab aku umbes pooleteise tunniga.

Uusi akusid on võimalik ka kiiremini laadida, küll aga vähendab see aku eluiga (pikas perspektiivis) ja nõuab veelgi võimsamat laadijat.

Kui auto sõidab nö tavatingimustes 160km, siis poole tunnise laadimisega saab umbes 100km jagu energiat akusse küll!

Teie jutt jätab hetkel mulje, et kõik peaksid 4 liitrise diiselmootoriga maasturiga sõitma, igaks juhuks ;)

Anonüümne ütles ...

iMIEV sõidab 2 euro hinnaga 100 km.

Lauri Laidna ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Anonüümne ütles ...

Ajakirjaniku silmaring võiks olla ikka laiem, kui Hõbemägil on. :-(
(saastekvoodid jms)

Anonüümne ütles ...

Mind üllatas teadliku ja moodsa hr. Hõbemäe skepsis elektriauto teemal.
Toetan hr. Kilki ja tema mõtet liikuda rongi ja elektriautoga. Rein - näita avalikkuses eeskuju!
Tean, et sõidan praegu oma elu kõige võimsama autoga (2.4) - pool nädalat käin tööl Elektriraudteega ja järgmise auto kubatuur ei ületa 1.6.
Noorem generatsioon (khm vabandust, olen 35) on väga keskonnateadlik - suunaks peale valimisi töötuks jäänud uuringufirmad hoopis keskonnateadlikkust uurima, saame teada mis seemnete jaoks meie "inimpinnas" valmis on.

Nende EE elektriautodega võiks eksperimenteerida ja algatada Tallinn CityCar süsteem (nagu paljudes euroopa linnades jalgratastega) - strateegilistes kohtades on parklad kus süsteemiga liitunud (ka riigiametid kellele need autod nagu ma aru sain hangitakse) saavad võtta ja jätta auto neile sobivas punktis/parklas.


kõigeparemat

Peeter

Anonüümne ütles ...

Ma olen ca 5 aastat iga nädal keskpäevatundi kuulanud 23-aastane (liiga noor veel?) eesti inimene ja ma olen väga tänulik, et te saadet teete. Muuseas mulle ka väga meeldisid härrade Ruussaare ja Hõbemäe kommentaarid valimisstuudios ja ma arvan, et nii mainitud kui ka hr Kilk (jpt saates osalenud) on Eesti riiki paremaks suutnud muuta nii oma sõnade kui ka tegudega. (See, muide, polnud iroonia).
Mitu korda on tulnud ka tung saadet kommenteerida, aga nüüd siis otsustasin seda ka teha.

Jutu mõte:
Kurb on kuulda, kui mõistlikud inimesed seda elektriautode asja maha teevad (siinkohal tunnustan hr Kilki, kellega ma päris alati nõus pole, kuid kes siin hr Hõbemäe ja Ruussaarega ei nõustunud (jäi selline mulje)).

Palju sõltub sellest, kuidas projektiga edasi minnakse ja kui tõsine on Mitsubishi huvi Eestist "testprojektina" elektriautode osas jne jne jne.

Nafta kui maavaraga seotud probleemid peaks ju olema selged. Ning elektrienergia on siin tõsine alternatiiv. Ja Teile teeb see elektriautode uudis nalja? Et liiga toores asi veel?

Kui Eestisse ehitatakse tasuta (sic!) kogu riiki kattev (sic!) vajalik infrastruktuur ja uut tüüpi auto rahakulu km kohta on 5-10x väiksem, tulevad need 500 ostjat täis kiiresti (isegi ostaksin).

On räägitud, et Eestis on ca 600 000 autot. Sellest 10% oleks 60 000. Korraliku riigipoolse toetusega, ja arvestades, et elekter püsib naftast piisavalt odavamana (ei tundu just väga meelevaldne prognoos) võib see arv täis tulla küll. See, et me euro saime, erutas küll välismaailma. Aga kujutate PR-i, mida toodaks kuvand Ida-Euroopa riigist, mis asus jõuliselt kasutama autodel nafta asemel elektrit?

Elektriautod on veel "toores"? Kui elektriauto omamine oleks igati sama mugav, kui bensiiniautoga, siis ma tahaksin näha seda inimest maailmas, kes tuimalt maksab kütuse eest 10x rohkem. Iga päev. Ja siis viriseb, et näe jälle läks bensiini hind paar eurosenti kallimaks...

Ma pean "keskpäevatundi" osaks eesti ajakirjanduse koorekihist.
Mõtlesin, et kindlasti kuulen selle väga huvitava teema kohta põnevaid mõtteid. Ja ma kuulsingi. Kuulsin hr Kilgilt. Ajakirjanikele tundus see naljakas (kas ma eksin?). Tekib küsimus, et kas ongi nii, et "taristu" "infrastruktuuri" asmel on innovaatiline ja lahe, aga elektriauto bensiiniauto asemel on lihtsalt koomiline?

Muide, kui ka meie endale elektriautosid ostma ei hakka (kahtlen), siis mõned inimesed külastavad Eestit võib-olla juba sellepärast, et (näiteks Skandinaaviast) siia tulles saab siin ringi sõites ka oma autot laadida (kus Ida-Euroopas veel saab?).

Muidugi, variant on ka jääda seisukohale, et 100 km pole mingi vahemaa 30-minutise laadimise kohta ning 50 kW pole auto, vaid muruniiduk (minupoolne illustreering).
Minu arvates on siin tegemist puhta innovatsiooniga, aga võib-olla ma lihtsalt ei saa aru, kui tobe see elektriauto ikka on.

Seda on ka eelnevad kommenteerijad puudutanud, aga ma sõnastaks sedasi, et nii kõrgel tasemel ajakirjanduselt ootaks vähe sisulisemat lähenemist.

Edu ja jõudu kõigile saates olijatele, et teemasid käsitletaks edaspidi harjumuspärasel kõrgkvaliteedilisel tasemel,

püsikuulaja

Anonüümne ütles ...

nonii mister kilk
valimised on nüüd läbi ja võib öelda et sinu poolt pendlimeesteks tituleeritud emori poisid panid ikka oma analüüsidega täppi küll. kuuest parlamendi erakonnast panid nad täpselt täkkesse neli erakonda. jah peab tunnistama et sotsid said rohkem ja irl vähem prognoositust aga seda saab kergelt põhjendada mikseri suurepärase esinemisega valimisdebatil.

soovitaks sul nüüd oma varasemad jutud ülekuulata ja oma ennustusi analüüsida
jõudu ja jäksu sulle pendli-rein

Marek ütles ...

Üks näide elektrisõidukite võrgu arendamisest on Source London project, mille raames luuakse 1 300 elektrisõidukite laadimispunkti üle Londoni linna. Projekt on üks osa 2009 aastal vastu võetud Londoni linna elektrisõidukite strateegiast, mis peaks looma võimalused vähemalt 100 000 elektrisõiduki tööks linnas. Londonil on auahne plaan saada sellega Euroopa Elektri(auto)pealinnaks. Projekti raames tutvustatakse ja müüakse ka saatejuhtide poolt nii teravmeelselt kritiseeritud mudelit IMIEV hinnaga £28,990.

http://www.london.gov.uk/priorities/transport/green-transport/electric-vehicles
https://www.sourcelondon.net/